Bink (Franse Buldog)

Op eens was hij een monster…

Bink is super lief en komt altijd bij me liggen. Echt een knuffel hond. Hij beschermd me steeds als een echte waakhond.

  • Bink schut al gans de morgen met zijn twee oren. Dus ik wist dat ik weer zijn twee oren moet uit kuisen met een vochtig watje dat ik van de dierenarts had gekregen. Ik begon er aan en was het steeds met grommen naar mij. Ik mocht er niet aan komen. Maar toch moest het gebeuren. Dus nog een poging proberen, en weer een gerom en daar dan had hij me beet.
  • Voor de eerste keer dat hij kei hart beet, beging wat te bloeden en direct wat ontsmet middel aan gedaan.
  • Mijn klant had ook al ontsmet als ik kwam en ik heb dan eens naar de huisarts gebeld. Want ik weet niet of ik nog goed was voor de klem. Maar ze kon het niet zien, dus om 14u naar daar.
  • Goed dat ik naar de huisarts ben geweest, heb een spuitje gekregen tegen de klem en mee dat het een open wond was moest ik ook antibiotica nemen. En zeker in de gaten houden dat niet ontsteekt.
  • Al bij al kan je niet op deze monstertje kwaad blijven.
  • Ik ga eens kijken voor iets anders voor zijn oren mee uit te kuisen.

18 gedachten over “Op eens was hij een monster…”

  1. Als ik je een tip mag geven…
    Ga alsjeblieft naar de dierenarts en laat het daar doen (al dan niet onder narcose) want anders schep je gaandeweg een trauma bij het dier en zal het een angstbijter worden, dat moet je niet willen, niet voor jezelf/ gezin maar zeker niet voor het dier zelf.

    Geliked door 1 persoon

    1. Begrijp ik, maar tis van uit de dierenarts zelf dat we dat moeten doen mee dat hij een oorontsteking heeft gehad en ook dat we dat wekelijks moeten doen. denk moest ik wekelijks gaan dat beetje te kostelijk zal worden voor ons. Daarmee dat we nu over gaan naar een spreue en dat zal gemakkelijker zijn. Maar bedankt voor de tip 😉

      Geliked door 1 persoon

      1. Oké… wat vervelend voor jullie!!

        Ik heb zelf een hond met een soortgelijk probleem dus ik weet er van. Gelukkig is de mijne ondertussen getraind/gewend aan de behandeling die ik zelf kan doen.

        Succes hoor, ik duim voor jullie en die knuffel op 4 voetjes.

        Geliked door 1 persoon

    1. Begrijp ik, maar tis de dierarts die dat aan geraden had voor ons. Mee dat hij al een oorontsteking heeft gehad en daarmee moeten we hem wekelijks zijn oren uit kuisen. Maar dat is niet evident als hij niet wil. Met een spreue zal dat veel beter gaan, dan moet je er niet echt in gaan in zijn oor en dan zijn ze ook proper.

      Geliked door 1 persoon

    1. normaal mag ik er aan komen, maar eenmaal hij ziet dat ik dat watje vast heb is het een drama. Normaal help mijn man me steeds. Maar nu moest ik het alleen doen. Denk dat ik ook een andere oplossing ga vragen aan de dierenarts want zo kan het niet verder. Gelukkig is het maar de eerste keer dat hij me beet.

      Geliked door 1 persoon

  2. Het is al geschreven in de reactie en ja de dierenarts is beter geschikt hiervoor want die weet ook hoe hij het kan doen zonder een hap te ontvangen van hem. Had dit vroeger ook met onze hond en mocht er niet aan komen. En ook de dierenarts dit toen laten doen.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie