INTERVIEW Blogger

Ik stelt je voor aan Sas van iliveformydreams…

Ik stel je graag voor aan een Blogger die ik zelf al een tijdje volg.  Vandaag laat ik jullie kennis maken met deze geweldige meid door paar vragen die zij graag wou beantwoorden.

Stel je zelf eens voor?

  • Ik ben Sas, uit de jaren ‘80. Getrouwd met de liefde van mijn leven & mama van Noa (2019). Samen met mijn gezinnetje en onze kat woon ik in een klein dorpje op het platteland. In het dagelijks leven ben ik kinderleidster en fulltime levensgenieter. Ik hou van lezen, bloggen (iliveformydreams.com), wandelen/natuur, skaten, foto’s maken, DIY’en en heb een voorliefde voor Londen en eekhoorntjes. 

Wat doe je in het dagelijks leven?

  • Zoals ik al aangaf ben ik kinderleidster. Al ruim 11 jaar werk ik in de kinderopvang en heb van alles gedaan. Van kinderdagverblijf tot VE peuterspeelzaal, voorschools en tussenschoolse opvang. Nu ik moeder ben geworden ben ik minder gaan werken en werk 4 dagen op de Na schoolseopvang in de leeftijd van 4 tot 12. Voor mij echt mijn droombaan en doe het nog steeds met heel erg veel plezier. Geen dag is hetzelfde, het daagt me uit en ik kan er mijn creativiteit in kwijt. 

Wat is je blogadres? Waar blog je over?

  • Mijn blog url is http://www.iliveformydreams.com Ik heb een persoonlijk lifestyle blog die heel breed is deze 11 jaar. Het is een soort dagboekje, ik deel er van alles en heb er ook regelmatig samenwerkingen die bij mij en mijn blog passen. Uiteraard komt nu ook moederschap voorbij en deel ik dingen over mijn eigen leven. 

En welk publiek wil je er mee bereiken?

  • De bloggers die me met veel plezier volgen. Ik mis soms nog wel eens de persoonlijke bloggers; de meeste die ik vanaf de begintijd volg werden voor mij te commercieel. Heel jammer. Maar er zijn zeker al heel wat bloggers die ik met plezier volg en door de persoonlijke stukjes ook voor mijn gevoel ‘ken’  Het voelt als 1 grote blog familie. 

Hoelang ben je al een blogger?

  • Ik ben begonnen met een gratis blog in 2008 en ik 2009 heb ik mijn domein aangeschaft. In totaal blog ik dus al zo’n 12 jaar. Nog steeds met heel veel plezier en inspiratie voor artikelen. 

Hoe ben je terechtgekomen in het blogger wereld?

  • Per toeval. Ik maakte een gratis blog aan aangezien ik altijd wel ben van het dingen delen. Ik wilde het gebruiken als dagboek, wat ook is gebeurd maar wat zeker meer is uitgebreid de laatste jaren. Het is een verlengstuk geworden van mijn leven, iets wat ik toen ik begon zeker niet had verwacht. 

Waar haal jij inspiratie uit voor je artikelen?

  • Ik heb een hele lijst in mijn concepten staan die ik tevoorschijn kan toveren. Ook bij andere bloggers krijgt ik soms inspiratie voor artikelen (zet dan de credits onderaan) maar ook heb ik sommige terugkerende stukjes zoals mijn maandoverzichten bijvoorbeeld. 

Hoeveel tijd besteed je aan het blogger?

  • Minder dan voorheen door het moederschap. Ook verschilt dit per week; de ene week komen er 4 artikelen online de andere week 2. Het soort artikel verschilt ook. De maandoverzichten ben ik denk ik het langste mee bezig; ruim een uurtje met foto’s, tekst en alles te maken. 

Op welke dagen plaats je ?

  • Dit verschilt aangezien ik geen vast blogschema heb. Wel is het meestal in de weekenden of als Noa slaapt dat ik achter mijn blog zit en artikelen inplan. 

Volg je zelf bloggers of helemaal niet en waarom?

  • Ik volg heel wat bloggers via Feedly. Favoriete bloggers, mama bloggers, buitenlands bloggers, DIY blogs.. 

Wie is jouw favoriete blogger? Als je die hebt natuurlijk.

  • Ik kan er niet 1 noemen, ik heb er een aantal waar ik graag kom lezen. Bloggers waar ik een band mee heb; naast het bloggen mee mail of contact heb via Instagram. 

Zou je je blog nog veranderen of vind je hem perfect zoals hij is?

  • Ik vind het prima welke weg ik ben ingeslagen met mijn blog. Nee, ik ben niet een fulltime grote blogger maar dat is ook zeker niet mijn insteek. Ik geniet van het hobby bloggen en het feit dat er af en toe een leuk bedrijf is wat dit ook ziet in mijn blog. 

Op welke artikel ben je het meeste trots?

Hoeveel thema’s heeft je blog ongeveer gehad?

  • Oei. Dat ga ik niet eens tellen. Er is een tijd geweest dat ik bijna wekelijks een andere layout erop zetten. Vooral in de afgelopen 12 jaar heeft mijn blog uiterlijk nogal een make-over gehad. Ik schreef hier een trip down memory lane https://www.iliveformydreams.com/archives/85408 

Waarom heb je uiteindelijk deze gekozen?

  • Hij is fijn in gebruik, minimalistisch en je kan makkelijk en fijn de afbeeldingen en titel van het artikel zien. 

Wat vind je het leukste aan bloggen?

  • De interactie met de lezers is toch wel het leukste! Met een aantal heb ik ook op andere manier contact en zoals ik al eerder aangaf is het net 1 grote familie. Super fijn om in deze lange tijd heel wat vaste lezers te hebben. Ik waardeer ze allemaal. 

Wat vind je belangrijke eigenschappen die een blogger zou moeten hebben?

  • Ik denk dat iedere blogger lekker zijn/haar eigen ding moet doen. Er wordt tegenwoordig zoveel druk gelegd op het ‘moeten’ bloggen en ‘moeten’ publiceren. Hou het leuk, geniet ervan en heb ook geduld. Je vaste lezers en groei van je blog komt niet vanzelf maar heeft tijd nodig. 

Wat vind je het aller leukste om te doen?

  • Dat is toch wel knuffelen met Noa 😉 Verder kan ik genieten van een fijne serie of goed boek met een mok thee erbij. 

Heb je ooit iets stoms meegemaakt door bloggen?

  • Jazeker wel, de reden dat ik steeds meer artikelen achter een wachtwoord heb gezet. Ik heb wel eens nare reacties gekregen, of mensen die onderling een discussie kregen door reacties. Maar ook een kennis die zichzelf in een verhaal herkende en hier op niet zo’n leuke manier mee omging. Bloggen moet voor mij prettig voelen; de reden waarom ikzelf en mijn dierbare niet zichtbaar zijn in beeld (op mijn blog, Instagram heeft een slotje) en sommige artikelen achter een wachtwoord staan. Je weet immers nooit wie er mee lees.

Wat zijn je plannen nog voor de toekomst met je blog?

  • Zo lekker doorgaan hoe ik nu bezig ben. Ik haal er veel voldoening en plezier uit. Ik geniet van de momenten offline, om daarna weer met fijne energie online te komen. 

Wat vind je partner der van dat je blog?

  • Hij vindt het allemaal prima haha. Hij houdt zich er niet zo mee bezig. Hij weet dat ik blog, leest ze en hij maakt soms foto’s ervoor. Maar verder is het echt mijn ding, zoals hij voetbal heeft. 

Studeer of werk je? Zo ja, hoe combineer je dit met je eigen site?

  • Ik werk als pedagogisch medewerkster en combineer dit met het moederschap, bloggen en privé leven. Ik ben bewust een balans aan het brengen in off/online tijd om zo wel te kunnen genieten van het ‘echte’ leven naast bloggen. 

Op welke socia kanaal ben je te vinden?

Welke tips heb je voor andere bloggers?

  • Zoals ik al eerder aangaf: doe wat je hart je ingeeft en plaats artikelen waar jij blij van kan worden. Maak het een verlengstuk van jezelf en laat het woordje ‘moeten’ achterwege. Zo blijft het leuk!

Hoeveel bezoekers wil je over een jaar?

  • Dat maakt me niet zoveel uit, aangezien ik totaal niet bezig ben met groei en dergelijke. Ik ben gewoon lekker aan het bloggen en hoop dat ik daardoor nieuwe volgers krijg. Zo niet? Dan niet. Het maakt het bloggen niet minder leuk. 

Hoeveel volgers denk je dat je precies over één jaar hebt?

  • Ik heb geen idee. #idontcare 😉

Heb je een Bullet Journal, en waar haal je inspiratie der voor?

  • Nee die heb ik niet. 

Ben je te vrede met je Bullet Journal, of vind je dat der toch paar dingen kan veranderen?

  • NVT

Wat ga je nog doen in je verdere leven?

  • Genieten. Met een grote G.

Nog eens super bedankt voor de samenwerking. En ik wens je super mooie momentjes met je super mooie gezinnetje. En vooral wens ik je alles wat je maar wensen wil in je leven. Het ga je goed 😘

4 gedachten over “Ik stelt je voor aan Sas van iliveformydreams…”

Plaats een reactie