Diy, Kerstmis, papier

Kerst Engel in papier maken…

Vandaag neem ik jullie mee naar mijn hobby tafel. Ik laat jullie heel graag zien, hoe ik deze prachtige kerst Engels heb gemaakt…

Je hebt nodig:

  • Meetlat, potlood, papier naar keuze, grote houten parels voor het gezichtje, zwarte markeer stift, schaar, belletje (mag ook een strikje zijn), lijmpistool, Lind.

Hoe maak ik het:

  • Je neemt je blad naar keuze, en deze meet je horizontaal 20cm
  • Dan plooi je het blad of wel meet je dat je elk blad 10cm is, deze knip je dan uit.
  • Dan vouw je, zie film.
  • Het langste blad van15cm doe je het zelfde dat je zeker uit deze meet naar 7,50 cm en deze knip je dan door twee. Dat je twee paar mooie vleugels heb.
  • Deze lijm je aan beide kanten maar je moet de bovenste een klein beetje plooien dat zeker het hoofdje tussen raakt.
  • Je maakt op je houten parel een gezichtje en daar steek je een lintje door dat je hem nadien kan ophangen.
  • Je doe er lijm op en dan duw je het kopje op het lijfje.
  • En erna doe je belletje met een touwtje aan, zodra je de lijm niet meer ziet.

2 gedachten over “Kerst Engel in papier maken…”

Plaats een reactie